
Jos haluat rakentaa menestyvää yritystä, et voi luottaa vain loistavaan tuotteeseen, sillä vaikka saatat ansaita kunnollisen summan rahaa, se ei vie sinua pitkälle. Sinun on rakennettava ylivoimainen brändi, joka erottuu joukosta, mutta sellaisen rakentaminen on paljon vaikeampaa kuin miltä se kuulostaa. Näen ihmisten tekevän samoja virheitä yhä uudelleen ja uudelleen, joten tänään aiomme tarkastella joitakin suuria virheitä, joita sinun tulee ehdottomasti välttää, jos haluat yrityksesi saavuttavan suuria korkeuksia.
Älä ole epäjohdonmukainen
Jos sanot jotain, sinun on pidettävä kiinni aseistasi. Tämä ei tarkoita, että et voi muuttaa kantaasi johonkin ajan myötä, mutta lyhyellä aikavälillä sinulla on oltava johdonmukainen viesti, jonka toimitat asiakkaillesi, muuten brändisi on kaikkialla. Istu alas ja mieti, mitä haluat asiakkaidesi ajattelevan vieraillessaan verkkosivustollasi, äläkä eksy pääviestistäsi, muuten vain hämmennät ihmisiä ja se vaikuttaa sinuun negatiivisesti.
Sosiaalisen median romahdus
Nyt kun lähes jokainen ihminen maailmassa, jolla on Internet-yhteys, on sosiaalisessa mediassa, sinunkin on oltava siellä. Sinun on vain oltava varovainen, koska sana leviää nopeasti sosiaalisessa mediassa ja jos sotket tai kohtelet asiakkaitasi huonosti, se vahingoittaa vakavasti brändiäsi. Ainoa tapa, jolla voit käsitellä tätä, on oppia käyttämään sosiaalista mediaa oikein, ja jos et pidä sitä tärkeänä, sinun pitäisi todella oppia kuinka tärkeä se on koko brändillesi.
Lisää persoonallisuutta
Muutama vuosi sitten oli oikein piiloutua yrityksesi kasvojen taakse. Itse asiassa et luultavasti tuntenut useimpia menestyviä yrityksiä pyörittävistä ihmisistä, vaikka ostit heiltä säännöllisesti. Ajattele Applen menestystä ja Steve Jobsin legendaarista asemaa. Voit sanoa saman asian Mark Zuckerbergistä ja Facebookista. Asiakkaasi haluavat tietää sinusta, ja se tarkoittaa, että sinun ei pitäisi pelätä lisätä persoonallisuutta yrityksesi brändiin.
Tarinan unohtaminen
Muistatko kuinka äitisi luki tarinoitasi illalla ennen kuin menit nukkumaan? Lapset rakastavat tarinoita yli kaiken, mutta saatat olla yllättynyt, kun tiedät, että se on jotain, jota et menetä, vaikka et sitä tajuakaan. Jos pystyt rakentamaan tarinan yrityksesi brändäykseen, se antaa ihmisille jotain, johon liittyy ja jota seurata. Yrityksellä on oltava merkitys, ja on erittäin vaikeaa saavuttaa ansaitsemaasi menestystä ilman, että ihmiset välittävät sinusta ja tuotteistasi.
Kopioi joku muu
Kun olet tekemisissä yrityksesi brändin kanssa, et halua loukata olemassa olevia brändejä, koska saatat huomata, että sinun on muutettava jotain jonnekin. Avaat sähköpostisi jonakin päivänä ja löydät kirjeen lakitoimistolta, jossa on muutama pelottava lause. Ehkä sinun kannattaa neuvotella asianajotoimiston kanssa ennen kuin yrität brändätä yritystäsi tietyllä tavalla varmuuden vuoksi, sillä se säästää paljon rahaa, jos joudut vaikeuksiin tulevaisuudessa.
Se ei ole rakettitiedettä
Mikään, mistä olemme puhuneet, ei ole maata järisyttävää, mutta lyön vetoa, että nyt ymmärrät, miksi niin monet ihmiset eivät täytä odotuksiaan. Heillä ei vain ole brändiä, joka kestäisi ajan koetta, ja lopulta ne katoavat epäselvyyksiin, joten älä anna sen tapahtua yrityksellesi.